شاهکار آسیایی: بررسی لکسوس LS500 مدل 2018

با وجود درستی موضوع افزایش تمایل به خرید خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند، لکسوس معتقد است که اینک بهترین فرصت برای مدل LS است تا بازار خودروهای سدان چهاردرب را دچار تحول نماید.

آقای برایان بولاین، مدیر فروش شرکت لکسوس در این زمینه این طور بیان می‌کند:

 از زمانی که ما یک LS جدید به بازار عرضه کردیم، مدت زیادی گذشته است، ما انتظار داریم تا توجه مشتریانی را که به علت فقدان نمونه جدید LS به سمت سایر برندها تمایل پیدا کرده‌اند، به سوی این مدل جدید جلب نماییم.

هنگامی که این مشتریان به نمایندگی‌های لکسوس مراجعه کنند، با یک خودروی جدید مواجه می‌شوند که بسیار زیباتر از قبل شده است. سعی طراحان بر این بوده تا نیمرخی کوپه مانند به همراه زاویه تندتر برای شیشه عقب ایجاد نمایند. اضافه شدن یک شیشه کوچک به ستون c که دارای سایه‌بان الکتریکی است، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو است.

در طراحی چراغ‌های جلو و عقب از المان های L شکل بهره برده شده که مشابه علامت تجاری شرکت نایکی است. جلوپنجره LS جدید به طرز باورنکردنی دارای پنج هزار سطح است که طبق ادعای لکسوس، طراحی آن شش ماه زمان برده است. این جلوپنجره بهترین و زیباترین نوع خود پس از جلوپنجره دوکی شکل لکسوس LC است. پیچیدگی (Complexity) نامی است که به آن اطلاق شده است. پنج نوع متفاوت رینگ برای LS طراحی شده که دو نوع 19 اینچی و سه گونه دیگر هم شامل انواع 20 اینچی می‌شود که گفته شده یکی از گزینه‌های 20 اینچی قادر به کاهش صداهای ناهنجار جاده‌ای است.

فاصله بین محورهای این خودرو به 312.42 سانتیمتر می‌رسد و به طور کل در حدود 2.54 سانتیمتر طول بیشتری نسبت گذشته دارد. این امر موجب گسترش 5.6 سانتیمتری فضای پای سرنشینان ردیف عقب شده است. علاوه بر فضای بیشتر، کابین LC جدید منظره دیدنی دارد. در نسخه‌های فول امکانات این خودرو، تریم چوبی لیزر-برشی، پنل درب دست دوز شده، تزیینات شیشه‌ای کایروکات و نورمخفی ویژه به کار گرفته خواهد شد. عناصر فراگیر به کار برده شده در داشبورد، موجب القای حس طبیعی و ارگانیک بودن در انسان می‌شود.

کار با سیستم اطلاعات سرگرمی با بنیان لمسی، اندکی پیچیده است.مسیریابی با نقشه‌های گرافیکی و به ویژه توسط سیستم تشخیص صدای چندملیتی، دلپسند بوده و اطلاعات نقش‌بسته بر روی هدآپ دیسپلی تمام رنگی، این لذت را دوچندان می‌نماید. در نمونه مجهز به پکیج مدیریت، صندلی‌ عقب واقع در سمت راست، به صورت برقی تا 48 درجه به منظور رفاه سرنشین باز می‌شود؛ یک سامانه ماساژور نیز وظیفه به‌در‌کردن خستگی از تن سرنشین را برعهده دارد. همچنین سرنشین عقب قادر است تا صندلی شاگرد را به منظور حصول حداکثر فضای پا، به جلو حرکت دهد. پس از ترک صندلی مذکور توسط سرنشین، این صندلی به صورت خودکار به حالت اولیه باز خواهد گشت.

حس سواری در بخش جلو بی‌نظیر است. جدای از پدل شیفتر احمقانه اقتباس شده از پریوس، همه چیز راست و درست است. سیستم کمکی الکتریکی فرمان، کار خود را به درستی انجام داده و سامانه تعلیق در تمام حالات باشکوه عمل می‌کند. هرجا که میل به ایجاد تکان‌های ناملایم در بدنه ایجاد می‌شود، توسط سیستم تعلیق تسکین می‌یابد. به دلیل سیستم نابودگر فعال نویز، کابین این خودرو از هر اتومبیل ساخت بنتلی و یا رولزرویس نیز ساکت‌تر است.

نیروی 416 اسب بخاری این خودرو از یک پیشرانه وی شکل شش سیلندر 3.5 لیتری بای‌توربوی جدید سرچشمه می‌گیرد که گشتاور تولیدی آن معادل 600 نیوتن-متر است. توربوشارژرها بدون هیچگونه وقفه‌ای کار می‌کنند و ماکزیمم گشتاور از دور موتور 1600 تا 4800rpm در دسترس قرار دارد. عملکرد پیشرانه، پرقدرت، نرم و قابل پیش‌بینی است و این‌ها همان خصایصی هستند که باعث می‌شوند یک سدان لوکس بخوبی وظایفش را انجام دهد. پیشرانه به خوبی با همیار ده سرعته خود اخت شده و عمل تعویض دنده‌ها بدون صدای اضافی و لرزش انجام می‌شود. البته در ترافیک پرازدحام شهری، اندکی درشتی در تعویض معکوس دنده‌ها مشاهده شد که به نسبت عملکرد سایر رقبا چیز خاصی محسوب نمی‌شود.

همانند اکثر محصولات لکسوس، LS500 نیز از یک گونه F اسپرت برخوردار است. از منظر بصری، جلوپنجره پیچیده‌تر، صندلی‌های چرمی منفذدار، پدالهای آلومینیومی، رینگ‌های ویژه و یک صفحه سرعت شمار متفاوت الهام گرفته شده از مدل LFA، از جمله تغییرات این مدل با نشان F اسپرت است. همچنین تغییرات فنی نظیر: سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر تقویت شده، ترمزهای بزرگتر و لاستیک‌های عقب پهن‌تر در این نسخه اعمال شده است. یک پکیج ویژه پرفورمنس نیز مختص F اسپرت ارائه می‌شود که شامل گزینه‌های ذیل است:
سامانه چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر، سیستم فرمان با نسبت متغیر و میل تعادل ضد پیچش فعال.

از جمله فناوری‌های ایمنی به کار گرفته شده در این اتومبیل هم می‌توان به سامانه هشدار ترافیک پیش‌ِرو اشاره کرد که در صورت نزدیک شدن هر خودروی دیگری به آن، به راننده هشدار می‌دهد. همچنین در صورت تشخیص حضور عابر پیاده در مسیر حرکت خودرو، LS500 به طور خودکار ترمزها را فعال نموده و در حالت ضرورت، کنترل غربیلک فرمان را به دست خواهد گرفت. اگر شرایط به طور مساعد پیش نرود، درب موتور از جای خود کمی بالاتر می‌آید تا آسیب کمتری به عابر وارد شود.

سیستم صوتی لوینسون با 23 بلندگو، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه و درب صندوق عقب از نوع ضربه-بازشو، را بایستی به لیست عریض و طویل تجهیزات اضافه نمود. همچنین استارت از راه دور، باز شدن دربها و برخی قابلیت‌های دیگر، توسط اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، انجام‌پذیر خواهد بود. فقدان مواردی نظیر اپل‌کارپلی، اندرویداتو، سیستم استاپ- استارت و پارک خودکار(در بازار ایالات متحده) را باید به لیست کوتاه کاستی‌های این خودرو ضمیمه کرد.

قیمت مدل پایه آن حدود 70هزار دلار خواهد بود و با نصب کلیه آپشن‌ها، این رقم تا 100هزار دلار افزایش خواهد یافت که نسبت به رقبایی نظیر جنسیس جی90 و لینکلن کانتیننتال گرانتر بوده اما در مقایسه با هم‌نبردان آلمانی همچون آئودی A8، مرسدس اس کلاس و ب‌ام‌و سری هفت، مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است. LS500 جدید، اگرچه مرزهای تصورات ما از خودروهای سدان لوکس را در هم نمینوردد اما خودرویی است که از پارک شدن آن در پارکینگ منزلتان احساس افتخار خواهید نمود و رانندگی با آن می‌تواند شما را به بخشی از رویاهایتان برساند.

همچنین ببینید

اعتراف دردناک طرفداران ب‌ام‌و: ب‌ام‌و X3 یا لکسوس NX؟

رپورتاژ: ب‌ام‌و X3 از سال 2005 که وارد خیابان‌های کشور شد تا به امروز، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس