لکسس برای چندین سال در سبد محصولات خود تنها یک کراساوور یعنی مدل RX را داشت. RX کراساوور میان سایزی بود که در بازار بسیار موفق عمل کرده و فروش بالایی داشت. به همین دلیل و همچنین به دلیل افزایش شدید محبوبیت کراساوورها خصوصاً در دههٔ دوم قرن بیست و یکم، لکسس در سال 2014 کراساوور دومی بنام NX را هم به سبد محصولات خود اضافه کرد. NX کراساووری کامپکت است که در جایگاهی پایینتر از RX قرار میگیرد؛ اما رشد خانوادهٔ کراساوورهای لکسس در اینجا متوقف نشد چراکه این برند ژاپنی در نمایشگاه پاریس 2016 با رونمایی از کراساوور کانسپتی بنام UX نشان داد که قصد اضافه کردن عضو دیگری به خانوادهٔ کراساوورهای خود را دارد. بدین ترتیب نهایتاً نسخهٔ تولیدی UX اوایل سال جاری در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو یک کراساوور سابکامپکت لوکس است که کوچکترین کراساوور لکسس محسوب میشود. UX روی پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA ساخته شده که با محصولات جدید این غول خودروسازی ژاپن همچون نسل جدید کمری، نسل جدید آوالون و همینطور کراساوور C-HR مشترک است. فعلاً اطلاعات فنی زیادی از UX منتشر نشده و لکسس تنها اعلام کرده که این خودرو در دو مدل مختلف بنامهای UX200 و UX250h ارائه خواهد شد. مدل اول به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی جدید مجهز شده که 170 اسب بخار قدرت دارد درحالیکه مدل دوم همانطور که از نامش مشخص است نمونهای هیبریدی است. این مدل مجموعاً 176 اسب بخار قدرت داشته و به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که البته این سیستم از طریق نصب موتور الکتریکی در عقب و انتقال نیروی آن به چرخهای عقب شکل گرفته است. در دوئل ما ولی نسخهٔ بنزینی معمولی UX شرکت کرده است. این مدل بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه شده و انتقال نیرو در آن توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. تولید لکسس UX از سهماههٔ چهارم سال جاری آغاز شده و از ماه دسامبر امسال با مدل 2019 به بازار عرضه خواهد شد.
همچنین ببینید
وجود LFA های صفرکیلومتر در نمایندگیهای لکسس!
تولید لکسس LFA در دسامبر سال 2012 پایان یافته و اگرچه از این خودرو به …