افشای تصویری از نسل جدید لکسس ES

1
(1)

لکسس چند وقتی است که در حال کار بر روی توسعهٔ نسل جدید سدان میان سایز ES خود است. پیش‌ازاین با توجه به تصاویر جاسوسی می‌دانستیم که نسل جدید این ماشین طراحی بسیار تیز و زاویه‌داری دارد حال اما تصویری از نمای جلویی ES جدید افشا شده که نشان می‌دهد لکسس برخی از ویژگی‌های طراحی LS را در پیکرهٔ سدان میان سایز خود تزریق کرده است. قرار است نسل جدید ES به‌زودی در نمایشگاه پکن امسال که در تاریخ 25 آوریل برگزار می‌شود رسماً رونمایی گردد اما تا آن زمان بهتر است با نگاه به این تصویر نه‌چندان کامل، تا حدودی از طراحی این سدان لوکس ژاپنی باخبر شویم.

1272 1024x768 افشای تصویری از نسل جدید لکسس ES

درحالی‌که چراغ‌های جلو و جلوپنجرهٔ ES جدید از سدان بزرگ‌تر LS الهام گرفته است اما طراحی ES در این قسمت به‌طور کامل با برادر بزرگ‌تر تطابق ندارد زیرا مثلاً دی‌لایت‌ها در LS تقریباً بیرون از چراغ‌های اصلی قرار دارند درحالی‌که در ES بخش بیشتری از دی‌لایت‌ها درون چراغ‌ها جاسازی شده‌اند. همچنین کل چراغ‌های جلوی ES کمی بزرگ‌تر از LS به نظر می‌رسند و این امر موجب تمایز بیشتر از دو سدان لوکس از یکدیگر شده است. از سوی دیگر اما طراحی جلوپنجره تقریباً یکسان به نظر می‌رسد به‌جز اینکه در ES لبه‌های بالایی جلوپنجره به سمت کاپوت کشیده شده‌اند. همچنین الگوی داخلی جلوپنجرهٔ ES نیز کمی محافظه‌کارانه‌تر است.

1273 1024x565 افشای تصویری از نسل جدید لکسس ES

نسل جدید لکسس ES روی پلت‌فرم جدید تویوتا بنام TNGA ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که پیش‌ازاین در نسل جدید مدل‌های تویوتا کمری و آوالون هم مورداستفاده قرار گرفته است. این موضوع باید موجب شود که ES جدید جادارتر و ایمن‌تر از نسل کنونی گردد. در بخش پیشرانه‌ها نیز مدل پایه که ES350 نام دارد، می‌تواند از موتور 3.5 لیتری V6 تویوتا کمری استفاده کند که 305 اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است که موتور 3.5 لیتری شش سیلندر ES350 کنونی 270 اسب بخار قدرت دارد. برای کسانی که بیشتر بر مصرف سوخت تمرکز دارند نیز نسخهٔ جدید مدل هیبریدی ES300h در راه است.

1274 1024x768 افشای تصویری از نسل جدید لکسس ES

مانند نسل جدید آوالون، لکسس ES جدید هم به‌احتمال‌زیاد به سیستم‌های ایمنی پیشرفته و کمک‌رانندهٔ تویوتا مثل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری از خروج از خط با قابلیت چرخش فرمان، هشدار ترافیک عقب و… مجهز باشد. نسل جدید لکسس ES احتمالاً از اواخر امسال در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و باید با رقبایی چون مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری 5، آئودی A6، ولوو S90، جگوار XF، جنسیس G80، اینفینیتی Q70، کادیلاک CTS و آکورا RLX به رقابت بپردازد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

لکسوس شگفت انگیز در هاوربرد

3 (2) لکسوس به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی خود با عنوان «اسلاید»، مدل هاوربورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس