بررسی لکسوس ES مدل 2016

0
(0)

نسل اول سری ES لکسوس در سال 1989 معرفی شد و این سدان لوکس هم‌اکنون در نسل ششم خود به سر می‌برد. این خودرو تا نسل قبلی بر روی پلت فرم تویوتا کمری ساخته و سدانی متوسط محسوب می‌شد؛ اما نسل ششم ES که در سال 2012 معرفی شد، بر روی پلت فرم سدان بزرگ تویوتا آوالون شکل‌گرفته و به همین دلیل ES جدید را می‌توان یک سدان فول سایز به‌حساب آورد.

1 3 بررسی لکسوس ES مدل 2016

 

ES هرچند لوگوی لکسوس را بر پیشانی دارد اما به‌نوعی برادر ناتنی دیگر سدان های لکسوس بشمار می‌رود زیرا درحالی‌که هر سه سدان IS، GS و LS لکسوس دیفرانسیل عقب هستند (البته به‌جز مدل HS که سدانی هیبریدی است) اما ES به‌صورت دیفرانسیل جلو ساخته می‌شود. بعلاوه برای هر سه سدان مذکور پکیج F-Sport ارائه می‌شود درحالی‌که ES از این پکیج بی‌بهره است.

2 2 300x183 بررسی لکسوس ES مدل 2016

 

چندی است سازندهٔ ژاپنی، نسل ششم ES را مورد فیس لیفت قرار داده و با ظاهری زیباتر و شکیل‌تر روانهٔ بازار کرده است. لکسوس ES جدید سدانی ساکت، آرام، بزرگ و راحت است که در مدل ES350 از پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 270 اسب بخار قدرت سود می‌برد درحالی‌که مدل کم‌مصرف هیبریدی ES300h نیز قابل خریداری است که جمع نیروی موتورهای بنزینی و برقی آن به 200 اسب بخار رسیده و مصرف سوختی معادل 5.9 لیتر در صد کیلومتر در شهر دارد. این مدل با لوگوی آبی‌رنگ، یک اسپویلر کوچک بر روی درِ صندوق بار و اگزوزهای مخفی از مدل‌های دیگر متمایز شده است.

3 2 300x183 بررسی لکسوس ES مدل 2016

 

همان‌طور که اشاره شد نسل ششم ES برخلاف گذشته بر روی پلت فرم تویوتا آوالون ساخته‌شده و طول آن به 4.9 متر افزایش‌یافته که حتی از مدل GS هم بیشتر است. به همین دلیل سرنشینان عقب از فضای پای زیادی برابر با 1 متر سود می‌برند. رقمی که در بین رقبای آن به‌ندرت دیده می‌شود و فقط بیوک لاکراس جدید در این زمینه برتر از ES است. به‌طورکلی می‌توان گفت درحالی‌که لکسوس سدان های دیفرانسیل عقب IS، GS و LS را برای رقابت مستقیم با بزرگانی چون آئودی، ب ام و ، مرسدس بنز و کادیلاک ساخته است، ES را برای رقابت در سطحی پایین‌تر به بازار فرستاده است به‌طوری‌که علاوه بر لاکراس، خودروهای لینکلن MKZ، هیوندای آزرا، آکورا TLX و نیسان ماکسیما از رقبای آن محسوب می‌شوند. حال ما در ادامه به بررسی مدل ES350 خواهیم پرداخت. لکسوس در فیس لیفت ES برای سال 2016، نمونه‌ای بزرگ‌تر و جسورانه‌تر از جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف خود را بکار گرفته، چراغ‌های جلو را از نو طراحی کرده و تغییراتی هم در پروژکتورها و همین‌طور سپر جلو ایجاد کرده است. همچنین تغییراتی جزئی هم در چراغ‌های عقب بچشم می‌خورد درحالی‌که داخل خودرو نیز بروز شده است. لکسوس در ES جدید یک پکیج ایمنی سفارشی بانام Lexus Safety System + ارائه کرده است که شامل سیستم هشداردهندهٔ پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.لکسوس در فیس لیفت ES برای سال 2016، نمونه‌ای بزرگ‌تر و جسورانه‌تر از جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف خود را بکار گرفته، چراغ‌های جلو را از نو طراحی کرده و تغییراتی هم در پروژکتورها و همین‌طور سپر جلو ایجاد کرده است. همچنین تغییراتی جزئی هم در چراغ‌های عقب بچشم می‌خورد درحالی‌که داخل خودرو نیز بروز شده است. لکسوس در ES جدید یک پکیج ایمنی سفارشی بانام Lexus Safety System + ارائه کرده است که شامل سیستم هشداردهندهٔ پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

7 1 300x183 بررسی لکسوس ES مدل 2016

 

در لکسوس ES راحتی و آرامش حرف اول را میزند به‌طوری‌که سیستم تعلیقِ نرم آن تقریباً تمامی دست اندازهای جاده را جذب می‌کند و همچنین سرنشینان عقبی از فضای پای وسیعی بهره‌مند هستند. هرچند ES350 اسب بخار کمتری نسبت به رقبا دارد اما همچنان رانندگی لذت بخشی داشته و گیربکس 6 سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد آن نیز وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو نیز در هر صد کیلومتر 11.2 لیتر در شهر و 7.6 لیتر در بزرگراه گزارش‌شده است. لکسوس در ES هرگونه درگیری راننده با خودرو را حذف کرده تا راننده از نهایت راحتی و آرامش برخوردار باشد که همین نکته کلید موفقیت آن است. خریدارانی که به قدرت بالای خودروهای لوکس 6 سیلندر عادت کرده‌اند ممکن است از عملکرد مدل هیبریدی ES300h ناامید شوند؛ زیرا هنگامی‌که ما نسخهٔ 2013 این خودرو را آزمایش کردیم توانستیم به‌شتاب صفرتا 96 کیلومتر 7.7 ثانیه‌ای دست پیدا کنیم درحالی‌که این عدد در مدل 2016 به 8.1 ثانیه افزایش‌یافته است. این در حالی است که ES350 فقط در 5.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بدتر از آن اینکه ES300h به خاطر وجود باطری‌ها، حدود 85 لیتر از فضای صندوق بار خود را ازدست‌داده است و موجب شده حجم صندوق بار آن به 340 لیتر کاهش یابد که هم‌اندازهٔ فضای بار سدان کامپکت مرسدس بنز CLA است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

لکسوس شگفت انگیز در هاوربرد

3 (2) لکسوس به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی خود با عنوان «اسلاید»، مدل هاوربورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس