جانشین لکسوس LFA از راه می‌رسد؟!

0
(0)

لکسوس بین دسامبر سال 2010 تا دسامبر سال 2012 در مجموع 500 دستگاه از سوپر اسپورت LFA را ساخت و 10 درصد از میزان تولید نیز به نسخه مجهز به پکیج نوربرگ رینگ اختصاص یافت. علیرغم اینکه LFA محبوبیت فوق‌العاده‌ای را کسب کرد اما هنوز هم چندین نمونه صفرکیلومتر از این خودرو در نمایندگی‌های آمریکای لکسوس منتظر مشتری بوده بنابراین به جرات می‌توان گفت این خودرو به موفقیت تجاری عظیمی دست نیافته است. از آنجایی که این خودرو دیگر تولید نمی‌شود بنابراین شایعات فراوانی درباره احتمال تولید جانشین آن به گوش می‌رسد.

682 جانشین لکسوس LFA از راه می‌رسد؟!

معاون رئیس لکسوس جف براکن این هفته و در خلال نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 نیاز لکسوس به خودروی الهام‌بخش جدیدی را اعلام کرد. همچنین نمایندگی‌های این کمپانی خواهان جانشین LFA بوده و لکسوس درخواست‌های بالا برای تولید این مدل جدید را نادیده نمی‌گیرد؛ بنابراین تولید دومین نسل از این خودرو یا چیزی شبیه به فلسفه تولید LFA یک درب بسته نخواهد بود.

683 1024x682 جانشین لکسوس LFA از راه می‌رسد؟!

البته با این وجود اولویت‌های دیگری برای لکسوس وجود دارند که آن‌هم چیزی نیست جز شاسی بلندها. نگاهی سریع به برنامه جدید ژاپنی ما را به کانسپت LF-1 می‌رساند که نشانه‌هایی از تولد یک خودروی لوکس در آینده است. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو به عنوان نسل آینده LX مطرح خواهد بود یا اینکه محصولی کاملاً جدید به شمار خواهد رفت. در واقع لکسوس هنوز نگفته که آیا این کانسپت دارای نسخه تولیدی هم خواهد بود یا خیر بنابراین ما باید منتظر بمانیم زیرا LF-1 پتانسیل تبدیل شده به یک کراس اوور لوکس پرچم‌دار در آینده را دارد.

684 1024x683 جانشین لکسوس LFA از راه می‌رسد؟!

اگر جانشین LFA چراغ سبز تولید را دریافت کند بازهم نباید انتظار تولید آن پیش از پایان دهه میلادی جاری را داشت. به همین ترتیب تویوتا نیز با رونمایی از کانسپت GR سوپر اسپورت به نحوی تمایل خود به سوپرکارها را نشان داده است. این کانسپت مشتق شده از مسابقات استقامت جهانی قدرت حدود 1000 اسب بخاری داشته و سخت‌افزار آن از مدل مسابقه‌ای و هیبریدی TS050 گرفته شده‌اند.

منبع: پدال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

گاومیش سیاه جدید والد،لکسوس LX

2 (3) شاید شما هم یکی از طرفداران تیونر Wald باشید چرا که خودروهایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس