جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

0
(0)

با نام جدید و پیشرانه‌ی دیزلی بهبود یافته، مرسدس بنز GLE در بخش شاسی بلندهای ممتاز به جنگ لکسوس RX هیبریدی رفته است.

2016 Mercedes GLE 20 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

جدیدترین طیف محصولات مرسدس که شامل خودروهایی چون GLC و GLE کوپه نیز می‌شود از نام‌گذاری جدید این شرکت استفاده می‌کنند و بدین ترتیب مدل قدیمی ML از خط تولید خداحافظی کرده است.

2016 Mercedes GLE 21 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

به عنوان نتیجه، خودروی کنونی GLE (GL به خاطر آفرود و E به خاطر برجسته کردن این مورد که اندازه‌ی خودرو همانند سدان E کلاس، اجرایی است) خوانده شده و درحالی‌که این خودرو بر پایه‌ی ML قدیمی بنا شده اما برخی تغییرات مناسب ظاهری و بهینه‌سازی‌های زیرپوستی صورت گرفته است.

2016 Mercedes GLE 22 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

اولین تغییر استفاده از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک است و از طرف دیگر نیز پیشرانه‌ی 6 سیلندر دیزلی مدل 350d که در این تست حاضر شده بهینه سازی‌هایی را به خاطر کاهش مصرف سوخت شاهد بوده است. هرچند، اگر شما شاسی‌بلندی نرم و کم‌مصرف با قدرت کافی به منظور انجام وظایف محوله می‌خواهید، گزینه‌ی دیگری وجود دارد.

2016 Lexus RX 01 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

لکسوس RX 450h از سوخت دیزل دوری جسته اما به جای آن از ترکیب پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی به منظور ایجاد کارایی و مصرف کم در روی کاغذ استفاده نموده است.

2016 Lexus RX 07 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

این خودرو، جعبه‌ای متحرک از تکنولوژی نیز است اما زیر پوست قدیمی‌تر مرسدس کمی واضح‌تر است. بنابراین، علیرغم نامی جدید، آیا GLE شروع به نشان دادن سن خود کرده و یا حیله‌های جدیدی را دارد؟

2016 Lexus RX 08 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

شاخ‌به‌شاخ

آفرود
هیچ یک از دو خودروی موجود احتمالاً خیلی جسور نیستند تا از جاده‌ی آسفالته دور شوند اما اگر شما خواهان کمی آفرود باشید، مرسدس خودروی تواناتری است. قوای محرکه‌ی هیبریدی لکسوس چندان مناسب راه‌های خشن نیست اما در GLE شما می‌توانید پکیج آفرود را با قیمت 1985 پوند سفارش دهید که این پکیج دیفرانسیل مرکزی قفل شونده، حالت‌های رانندگی آفرود و ارتفاع سواری تنظیم شونده را به خودرو اضافه می‌کند.

Mercedes GLE vs Lexus RX 02 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

مزیت‌های سیستم هیبرید
پیشرانه‌ی بنزینی RX در مقایسه با پیشرانه‌ی دیزلی مرسدس، آلایندگی کمتری را تولید می‌کند اما به لطف وجود یک جفت پیشرانه‌ی الکتریکی شاهد کارایی برجسته‌ی این خودرو هستیم. به منظور ارتقای راندمان خودرو، لکسوس تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو بوده و پیشرانه‌های الکتریکی کشش عقب را تأمین می‌کنند.

طراحی
با مقایسه‌ی پهلوبه‌پهلو، فهمیدن این مسئله آسان است که دو خودرو طراحی خاص خود را با خط‌مشی اختصاصی دارند. لکسوس اسپورت‌تر بوده و چارچوب صیقلی‌تری دارد اما مرسدس ارتفاع بالاتری دارد. باوجود نمای اسپورت‌تر GLE نسخه کوپه، این خودرو کاربرد بالاتری را ارائه می‌کند.

قضاوت

رتبه‌ی اول: لکسوس RX
برای یک خودروی هیبرید، راندمان واقعی لکسوس RX خیلی احساس‌برانگیز نیست اما آلایندگی کم این خودرو به این معنی است که شما می‌توانید یک شاسی‌بلند لوکس با هزینه‌های نسبتاً کم داشته باشید. داخل کابین این خودرو احساس مدرن‌تری نسبت به GLE دارد و کیفیت ساخت آن فوق‌العاده بوده و تجهیزات بیشتری نیز دارد. لکسوس کاملاً جادار نیست اما هنوز هم فضای کافی برای یک خانواده وجود دارد و این خودرو را شاسی‌بلندی لوکس با کارایی مناسب می‌سازد.

2016 Lexus RX 10 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

رتبه‌ی دوم: مرسدس GLE
قوای محرکه‌ی GLE بهبود یافته است اما شاسی خودرو واقعاً مرسدس را در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌دهد. در سرعت‌های بالا خودرو راحت است اما هنوز هم اعتمادبه‌نفس خود را در جاده‌های ناهموار از دست می‌دهد. درحالی‌که سواری خودرو نرم است، اما اغلب فاقد کنترل در جاده‌های موج‌دار است. کابین خودرو نیز کهن‌سال بوده و تجهیزات کمتری دارد.

2016 Mercedes GLE 24 546x364 جدال مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی LC 500h جدید 2017

0 (0) کلاس خودروهای GT پرفورمنس سگمنتی نیست که در آن بتوان ترکیبی از پیشرانه‌ی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس