لکسس، اولین خودروسازی که از دوربین‌های دید کنار استفاده می‌کند

0
(0)

چندین سال و حتی چندین دهه است که ما خودروهایی مفهومی را می‌بینیم که بجای آینه‌بغل‌های سنتی از دوربین‌های دیجیتال استفاده کرده‌اند اما خب این دوربین‌ها هنوز به خودروهای تولیدی راه نیافته‌اند. البته این رویه دیگر تغییر کرده زیرا لکسس فکرهایی در سر دارد.

2251 1024x645 لکسس، اولین خودروسازی که از دوربین‌های دید کنار استفاده می‌کند

برند لوکس تویوتا ادعا می‌کند برای اولین بار آینه‌های بیرونی دیجیتالی جدید را روی سدان ES جدید نصب می‌کند؛ و همان‌گونه که انتظار دارید این آینه‌های دیجیتال جدید در مقایسه با نمونه‌های مرسوم موجود مزیت‌هایی دارند. در آغاز باید گفت این دوربین‌ها ضریب درگ را کاهش می‌دهند که این امر به معنی مصرف سوخت و پرفورمنس بهتر و صدای باد کمتر می‌باشد. همچنین برف و باران کمی روی دوربین‌ها می‌نشیند و به‌صورت خودکار یا حتی دستی می‌تواند میدان دید خودرو را در زمان تغییر لاین ها یا دنده‌عقب رفتن افزایش دهد.

2252 1024x788 لکسس، اولین خودروسازی که از دوربین‌های دید کنار استفاده می‌کند

این سیستم از تعدادی دوربین نصب شده در همان محل آینه‌های جانبی تشکیل شده و بخش‌های تصویربرداری شده را روی مانیتورهای 5 اینچی موجود در پایه‌ی ستون‌های A نمایش می‌دهد. این سیستم از نظر فنی مشابه نمونه‌ی بکار رفته در آئودی E-Tron جدید می‌باشد؛ اما لکسس ادعا می‌کند با عرضه‌ی این دوربین‌ها در چند هفته‌ی آینده از آئودی پیشی می‌گیرد.

2253 1024x736 لکسس، اولین خودروسازی که از دوربین‌های دید کنار استفاده می‌کند

این سیستم از ماه اکتبر در سدان ES نصب خواهد شد و در آینده محصولات بیشتری از آن برخوردار خواهند شد؛ اما فعلاً این آینه‌های دیجیتالی در بازار ژاپن عرضه می‌شوند زیرا تأییدیه‌ی نصب آن‌ها چند سال قبل گرفته شده است. اما نصب آینه‌های موردبحث در بازارهای دیگر مخصوصاً آمریکا چند ماهی طول خواهد کشید. امیدواریم قانون‌گذاران سایر کشورها نیز مزیت‌های واضح این دوربین‌ها را مشاهده کنند و استفاده از آن‌ها را قانونی نمایند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

لکسوس IS با لوازم جانبی TRD

0 (0) خبر تولید لوازم جانبی TRD برای نسل جدید لکسوس IS آنقدر مخفیانه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس