لکسوس خودروی هیدروژنی می‌سازد

0
(0)

برند پریمیوم تویوتا یعنی لکسوس قصد دارد طی چند سال آینده یک خودروی سلول سوختی هیدروژنی را روانهٔ بازار کند. البته لکسوس به‌تنهایی قصد ساخت چنین خودرویی را ندارد چراکه از تخصص شرکت مادر خود در این زمینه استفاده خواهد کرد. لکسوس قصد دارد برای ساخت خودروی هیدروژنی خود، تکنولوژی تویوتا میرای را قرض بگیرد. بااین‌حال تا قبل از ساخت یک ماشین هیدروژنی واقعی، لکسوس باید بر چند مشکل غلبه کند که یکی از آن‌ها اندازهٔ خودرو است.

1443 1024x768 لکسوس خودروی هیدروژنی می‌سازد

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود خودروی هیدروژنی لکسوس تا پایان دههٔ جاری معرفی خواهد شد درحالی‌که افزایش قدرت قابل‌توجهی نسبت به تویوتا میرای فعلی خواهد داشت. خودرویی که در حال حاضر 151 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور دارد که شتاب صفرتاصد 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

1444 1024x768 لکسوس خودروی هیدروژنی می‌سازد

البته لکسوس پیش‌ازاین تلاش برای ساخت خودرویی هیدروژنی را آغاز کرده است یعنی زمانی که در سال گذشته کانسپت LF-FC را معرفی کرد. خودرویی که مجهز به یک سیستم محرکهٔ سلول سوختی هیدروژنی برای به چرخش درآوردن چرخ‌های عقب بود به همراه دو موتور که در چرخ‌های جلو نصب شده و محور جلو را به چرخش درمی‌آوردند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

لکسوس شگفت انگیز در هاوربرد

3 (2) لکسوس به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی خود با عنوان «اسلاید»، مدل هاوربورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس