وجود LFA های صفرکیلومتر در نمایندگی‌های لکسس!

0
(0)

تولید لکسس LFA در دسامبر سال 2012 پایان یافته و اگرچه از این خودرو به عنوان یکی از بهترین سوپرکارهای دهه‌ی پیش نام برده می‌شود اما لکسس در فروش تمامی 500 دستگاهی تولیدی مشکلاتی داشته است. به همین خاطر لکسس در دو سال گذشته 5 دستگاه LFA صفرکیلومتر را در آمریکا به فروش رسانده و البته چندین دستگاه از آن نیز همچنان به دنبال مشتری هستند. یک سند منتشر شده توسط تویوتای آمریکای شمالی نشان می‌دهد در سال 2017 سه و در سال 2018 نیز دو دستگاه از این سوپرکار ژاپنی به فروش رسیده‌اند.

2420 1024x768 وجود LFA های صفرکیلومتر در نمایندگی‌های لکسس!

حدود 18 ماه پیش لکسس تأیید کرد هنوز 12 دستگاه LFA صفرکیلومتر در نمایندگی‌های آمریکای این خودروساز موجود هستند؛ بنابراین اگر آمار فروش یاد شده را در نظر بگیریم هم‌اکنون 7 دستگاه از این سوپرکار به دنبال مشتری جدید هستند. زمانی که LFA در آن زمان عرضه شد شاهد قیمت قابل‌توجه 450 هزار دلاری آن بودیم. برخی مدل‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا بهای حدود 350 هزار دلاری دارند درحالی‌که برخی نمایندگی‌ها برای مدل‌های تمیز و دست‌نخورده قیمت بیش از 500 هزار دلاری را پیشنهاد می‌کنند.

2421 1024x768 وجود LFA های صفرکیلومتر در نمایندگی‌های لکسس!

اگرچه LFA فرایند توسعه‌ی نسبتاً طولانی‌ای داشت اما منتقدان و مشتریان بازخوردهای مثبتی نسبت به این خودرو داشتند. سوپرکار لکسس نه تنها از تکنولوژی‌های نوینی بهره می‌برد بلکه یکی از بهترین و خوش‌صداترین پیشرانه‌های تاریخ در دل آن جای گرفته بود. این پیشرانه‌ی 10 سیلندر 4.8 لیتری تنفس طبیعی LFA قدرت 552 اسب بخاری و گشتاور 480 نیوتون متری داشته و نیروی آن به لطف یک گیربکس نیمه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند. دور پیشرانه به حدی سریع بالا می‌رود که دورشمار آنالوگ قادر به همراهی با آن نیست بنابراین لکسس از دورشمار دیجیتالی استفاده کرده و صدای تولیدی آن یک سمفونی فوق‌العاده جذاب برای ماشین‌بازها می‌باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی لکسوس ES مدل 2016

0 (0) نسل اول سری ES لکسوس در سال 1989 معرفی شد و این سدان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس