کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

0
(0)

شاسی بلندهای هفت‌نفره این روزها طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده‌اند. خودروسازان نیز با تولید قدبلندانی سه ردیفه که از نظر ابعاد در بین محصولات میان سایز قرار می‌گیرند به این تقاضای مشتریان پاسخی مناسب می‌دهند. لکسس، بازوی لوکس تویوتا نیز از بازی عقب نمانده و با تولید محصول دوستدار خانواده، کمی کشیده و هفت‌نفره از شاسی‌بلند پرچم‌دار خود یعنی RX450h وارد میدان شده است.

1952 کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

اگر شما خواهان شاسی‌بلندی با سواری راحت، آرامش استثنایی، تجهیزات زیاد و کیفیتی فوق‌العاده هستید قطعاً RX450h خودرویی مناسب شماست. حقیقت این است که نمایندگی‌های لکسس از نظر رضایت‌مندی مشتریان در رده‌های بالای قرار می‌گیرند و البته دلایل کاملا زیادی هم برای این صدرنشینی وجود دارد. قطعاً شما پشت فرمان لکسس به اندازه ب ام و X5 هیجان رانندگی را تجربه نخواهید کرد اما این شاسی بلندها بیشتر برای حمل خانواده در روزهای آخر هفته و نه حضور در پیست طراحی شده‌اند. لکسس همیشه بیشتر روی زندگی راحت و بی‌دغدغه تمرکز داشته و این کار را نیز به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

1953 کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

اما تبدیل RX450h از خودرویی 5 به 7 نفره باعث اضافه شدن 110 میلی‌متر به پشت چرخ‌های عقب شده و همچنین یک جفت صندلی چرمی نیز در ردیف سوم جا خوش کرده است. برای این تغییرات باید 2305 پوند بیشتر بپردازید. صندلی‌های این خودرو به‌صورت برقی تا و در کف صندوق پنهان می‌شوند؛ اما فضای صندلی‌های وسطی مخصوصاً در ردیف سوم صندلی‌ها تنگ بوده و حتی فضای سر و پا نیز بسیار محدود است. بهتر است که افراد بزرگ‌سال نشستن در صندلی‌های عقبی را کلاً فراموش کنند.

1954 کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

با اضافه شدن صندلی‌های ردیف سوم شاهد افزایش فضای بار از 453 به 495 لیتر هستیم. همچنین با تا شدن صندلی‌های ردیف سوم فضای بار به 966 لیتر خواهد رسید که کاملا جواب گوی نیاز خانواده‌ها می‌باشد. اما زمانی که روی صندلی راننده بنشینید جدای از صفحه‌نمایش سرراستی که روبروی شما قرار دارد احتمالاً تفاوت زیادی را بین این خودرو و نسخه 5 نفره متوجه نخواهید شد. دید رو به بیرون لکسس همچنان خوب بوده و ویژگی‌های هوشمندانه زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند RX خودرویی مناسب باشد. تمرکز زیادی روی راحتی کابین صورت گرفته است. برای مثال صندلی‌های جلو بسیار راحت بوده و با وجود عملکردهای تهویه و گرم شونده مناسب سفرهای طولانی می‌باشند.

1955 کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

سواری RX450h L نیز در اکثر سطوح نرم و روان بوده اما برخی دست اندازهای بزرگ می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید قدرت پیشرانه الکتریکی به کمک شما خواهد آمد. با فشار پدال گاز شاهد روی دیگر قوای محرکه یعنی افزایش صدای پیشرانه خواهید بود. البته این یک مشکل نبوده و به آسانی می‌توان با آن کنار آمد. فرمان نیز داستان مشابهی دارد. این فرمان خیلی تیز یا سریع نبوده اما همان چیزی را که بخواهید انجام می‌دهد.

1956 کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

سیستم هیبریدی این شاسی‌بلند لوکس از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری بنزینی و دو پیشرانه الکتریکی تشکیل شده و مصرف سوخت متوسط آن کمی بهتر از شاسی بلندهای دیزلی با ابعاد مشابه می‌باشد اما خب در شهر شاهد مصرف بیشتری خواهید بود. همانند همه‌ی محصولات لکسس، لیست تجهیزات مدل پریمیر کامل پر و پیمان می‌باشد. شما در این خودرو شاهد صفحه‌نمایش پهن سیستم اطلاعات سرگرمی خواهید بود اما کنترلر ماوس مانند آن هنوز هم عجیب جلوه می‌کند. این خودرو همچنین فاقد جدیدترین سیستم‌های ارتباطی یعنی اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و ناوبری استاندارد لکسس نیز به خوبی نمونه‌های نصب شده در رقبا نمی‌باشد؛ اما نقطه قوت RX450h L سیستم صوتی فوق‌العاده‌ی مارک لوینسون با 15 بلندگو است که بسیار بهتر از اکثر رقباست.

1957 کشیده و لوکس! بررسی لکسس RX450h L پریمیر جدید

کابین این خودرو فوق‌العاده خاص احساس شده و اگرچه کیفیت آن به استانداردهای آئودی نمی‌رسد اما هیچ کاری به اشتباه انجام نشده و متریال بکار رفته در کابین عالی هستند. شما شاسی بلندهای دیگری را به راحتی و نرمی لکسس RX نخواهید یافت؛ اما اگر خواهان شاسی‌بلندی هفت‌نفره باشید متأسفانه گزینه‌های بهتری را هم پیدا خواهید کرد. فضای کم صندلی‌های پشتی مناسب کودکان کوچک هستند. پیشنهاد ما این است که همچنان مدل 5 نفره فوق‌العاده را انتخاب کنید اما در صورتی که واقعاً خواهان فضای زیاد کابین هستید می‌توانید ولوو XC90 را برگزینید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی لکسوس CT200H مدل 2018

4 (4) چیزی که ما در اینجا با آن مواجهیم، یک آپدیت ملایم برای لکسوس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس