8 حقیقت جالب و جذاب درباره لکسس UX

اگرچه کراس اوور جدید لکسس UX 2019 در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد اما به اندازه کانسپتی که در پاریس 2016 دیدیم رادیکال نیست اما خب هنوز هم حرف‌های زیادی را می‌توان درباره آن گفت. از گزینه‌های جدید و کم‌مصرف پیشرانه‌ها گرفته تا تجهیزات ایمنی گوناگون و همچنین تولید نسخه اف اسپورت، این شما و این هم 8 نکته جذاب و جالب درباره لکسس UX جدید!

– پیشرانه جدید دینامیک فورس

لکسس UX 2019 اولین محصول این خودروساز است که از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری دینامیک فورس استفاده می‌کند. راندمان گرمایی این پیشرانه حدود 40 درصد بوده بنابراین UX یکی از کاراترین کراس اوورهای لوکس کوچک بازار خواهد بود. با قدرت 168 اسب بخاری، این لکسس کوچک خیلی قدرتمند نیست اما انتظار می‌رود با قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از NX افراد زیادی را به خود جلب کند.

– هیبریدی را انتخاب کنید، تا چیزهای زیادی به دست آورید

معمولاً نسخه هیبریدی یک خودرو گزینه کاراتر و کم‌توان‌تری است اما در این مورد، نسخه الکتریکی شده UX 2019 قدرتمندتر خواهد بود. با خروجی ترکیبی 176 اسب بخاری، مدل UX 250h نسبت به مدل بنزینی UX 200 حدود 8 اسب بخار قوی‌تر است. امیدواریم این مدل به لطف گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی شتاب گیری بهتری داشته باشد.

– پلتفرم UX جدید است اما…

پلتفرم این خودرو جدید بوده و GA-C نام دارد. این حروف مخفف معماری کامپکت جهانی هستند. اگرچه که این معماری برای لکسس جدید بوده اما پیش از این در محصولات تویوتا بکار رفته است. GA-C پلتفرمی است که در تویوتا TNGA نامیده می‌شود و در پریوس و C-HR بکار رفته است. لکسس ادعا می‌کند این پلتفرم استحکام فوق‌العاده‌ای داشته و UX هم در کلاس خود پایین‌ترین مرکز ثقل را داراست.

– به نظر می‌رسد که دنده دارد

صرف نظر از مدل انتخابی، لکسس UX 2019 تنها با گیربکس CVT عرضه می‌شود. نسخه اف اسپورت به منظور اسپورت‌تر کردن این خودرو دارای کنترل صدای فعال است که باعث می‌شود احساس تعویض دنده‌ها در گیربکسی بدون دنده به وجود آید. به منظور اسپورت‌تر کردن صدای این کراس اوور کوچک، لکسس از سیستم طراحی برهم‌کنش سونیک استفاده کرده که صدا را در حالت اسپورت S پلاس تنظیم می‌کند.

– سیستم چهار چرخ محرک مدل هیبریدی

خرید نسخه UX 250h نه تنها شما را به قدرت بیشتر می‌رساند بلکه سیستم چهار چرخ محرک را نیز به‌صورت استاندارد در اختیارتان قرار می‌دهد. البته برخلاف سیستم‌های مرسوم که در آن‌ها همه چرخ‌ها نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند، UX 250h از پیشرانه الکتریکی قرار گرفته روی اکسل عقب استفاده می‌کند. در سرعت‌های بالاتر از 70 کیلومتر در ساعت و زمانی که لغزش چرخ‌های عقب تشخیص داده شود سیستم هیبریدی می‌تواند حدود 80 درصد قدرت را به چرخ‌های عقب بفرستد.

– سیستم‌های ایمنی فعال

به عنوان بخشی از تعهد تویوتا و لکسس به ایمنی، بسته ایمنی پلاس این خودروساز به‌صورت استاندارد در UX 2019 وجود دارد. این بسته شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابران پیاده با عملکرد در شب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار خروج از خطوط می‌باشد. این خودرو همچنین به‌صورت سفارشی با بسته Co Drive لکسس شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار ردیابی خط حرکتی، نوربالای تطبیقی و دستیار علائم ترافیکی در دسترس است.

– ظاهر اسپورت با سیستم تعلیق اسپورت تر

زمانی که مدل اف اسپورت را خریداری کنید از فنرهایی با تنظیمات ویژه، میله‌های پایدار کننده و دامپرهای پرفورمنسی سود خواهید برد که باعث می‌شود خودرویتان چابک‌تر باشد. یک سیستم تعلیق تطبیقی نیز به‌صورت تخصصی برای UX طراحی شده تا سواری و هندلینگ آن بهتر هم باشد. سفارش این سیستم تعلیق باعث اضافه شدن حالت اسپورت S پلاس به مجموعه حالت‌های سواری می‌شود و واکنش‌های تیزتر خودرو را در پی دارد.

– سیستم‌های هوشمند تشخیص عادات رانندگی

خریداران نسخه هیبریدی این کراس اوور شاهد استفاده از سیستم جدیدی خواهند بود که لکسس آن را رانندگی کارای پیش‌بینی پذیر می‌نامد. این سیستم عادات رانندگی و شرایط ترافیکی جاده را به منظور بهینه کردن شارژ و تخلیه باتری تحلیل می‌کند. این سیستم داده‌های بیشتری را در جاده جمع‌آوری می‌کند تا به رانندگی بهینه‌تر کمک کند. سیستم مورد بحث همچنین از اطلاعات مکان‌هایی که راننده معمولاً می‌رود استفاده می‌کند تا ریکاوری انرژی و شارژ دوباره باتری را در زمان‌های توقف بهبود بخشد.

همچنین ببینید

اعتراف دردناک طرفداران ب‌ام‌و: ب‌ام‌و X3 یا لکسوس NX؟

رپورتاژ: ب‌ام‌و X3 از سال 2005 که وارد خیابان‌های کشور شد تا به امروز، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس