قابل اعتمادترین برندهای سال

0
(0)

به‌تازگی نتایج مطالعه سالانه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز (CR) منتشر شده است. مطابق این گزارش، رانندگان هیوندای دیگر نباید از داشتن این برند شرمنده باشند و برچسبی مانند “HONDA” بر روی سپر عقب بچسبانند. هیوندای در رده‌بندی خودروسازان در این زمینه، در جای نهم و درست پشت‌سر هوندای شماره ۸ قرار گرفته است.

2016 Lexus GS F 29 526x351 قابل اعتمادترین برندهای سال

لکسوس دوباره با امتیاز ۶۴ درصد بهتر از متوسط در جایگاه اول است. تویوتا با ۵۶+ درصد در رده دوم قرار دارد و پس آن آئودی، مزدا، سوبارو، کیا و بیوک، به ترتیب سوم تا هفتم هستند. در این میان، «بیوک» تنها برند داخلی امریکاست که در جدول «قابل‌اطمینان‌ترین‌ها» مشاهده می‌شود. هوندا با چهار پله لغزش نسبت به سال قبل، به رده هشتم و درست بالاتر از هیوندای (نهم) و مینی (دهم) در این جدول سقوط کرده است.

toyota land cruiser 17 526x351 قابل اعتمادترین برندهای سال

2017 Audi A4 103 526x322 قابل اعتمادترین برندهای سال

2016 Lexus RC 200t 01 526x351 قابل اعتمادترین برندهای سال

2016 kia sorento sxl front three quarter on snow 500x332 قابل اعتمادترین برندهای سال

 

آخرین برند در این لیست، «فیات» است که امتیاز ۱۷۷- درصد دریافت کرده است. به گفته جیک فیشر (Jake Fisher)، مدیر تست اتومبیل، مدل فیات 500L بدترین خودرو در این بررسی بوده است. در رده دوم بدترین‌ها، پس از فیات، «جیپ» در جایگاه بیست و هفتم با امتیاز ۹۷- درصد قرار گرفته است و به دنبال آن، رام با ۹۵- درصد، کادیلاک با ۹۱- درصد و اینفینیتی با ۵۵- درصد در رده‌های ۲۶ تا ۲۴ این جدول هستند.

Fiat 500X New141 500x333 قابل اعتمادترین برندهای سال

شورولت سابربن با امتیازات ضعیفی که دریافت کرده، باعث شده که برند شورولت را با خود تا رده بیستم پایین بکشد. این در حالی است که بسیاری از مدل‌های این برند داری پلتفرم، سیستم پیشرانه و دیگر قطعات اساسی مشترک با مدل‌های بیوک هستند. امتیاز سابربن به اندازه ۱۵۴ درصد در پایین حدّ متوسط بوده است که در مقابل امتیاز کلی ۴۸ درصد شورولت قرار می‌گیرد. برند کارکُشته فورد نیز با اینکه با امتیاز ۲۸- در رده هفدهم قرار گرفته، ولی نسبت به قبل، ۶ پله صعود داشته است.

در همین حال، CR نتوانسته اطلاعات کافی از خوانندگانش در مورد برندهایی مانند جگوار، لندروور، میتسوبیشی، سایون، اسمارت یا تسلا به‌دست آورد. ولی در یک معیار خاص از تسلا مدل S که بر اساس نظر ۱۴۰۰ خواننده صورت گرفته، شرایط اطمینان به این مدل از «متوسط» به «زیر متوسط» افت کرده است. در نتیجه، مجله CR این مدل از لیست پیشنهادات خرید حذف کرده است. آخرین مدل S، امتیازی برابر ۱۰۳ در تست جاده‌ای کسب کرده بود.

2015 Tesla Model S P85D 111 500x305 قابل اعتمادترین برندهای سال

مالکان مدل S مشکلاتی نظیر موتورهای جایگزین، سیستم‌های شارژ معیوب و توقف حرکت برف‌پاک‌کن‌ها را گزارش کرده‌اند. با این حال، بسیاری از این افراد گفته‌اند که حاضرند یک مدل دیگر از تسلا خریداری کنند.

برای خودروهای با پیشرانه‌های رایج و همین‌طور تراک‌ها، بیشتر مشکلات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک ۸ و ۹ سرعته، دو کلاجه‌ها و سیستم‌های انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) بوده‌اند. «فیشر» در این زمینه می‌گوید:

    ما چنین مشکلاتی را در گیربکس‌های ۶ سرعته معمولی نمی‌بینیم.

بسیاری از مشکلات موجود در برندهای فیات، جیپ، داج (بیست و سوم) و کرایسلر (بیست و دوم) به گیربکس‌های عرض ۹ سرعته اتوماتیک آنها و همین‌طور گیربس‌های اتوماتیک ۸ سرعته تورک‌فلیت رام، داج و کرایسلر مربوط می‌شود. آکورا نیز بیشتر به خاطر گیربکس جدید ۹ سرعته‌اش امتیاز پایینی را کسب کرده و با ۷ رده سقوط در بین برندهای پرمیوم و با ۲۸- درصد به جایگاه هجدهم رسیده است. آکورا در بین برندهای «با حداقل اطمینان» قرار می‌گیرد.

سیستم‌های نامطمئن اطلاعات و سرگرمی امتیازات زیادی را از برندهای مختلف سلب کرده‌اند. موضوعی که شامل سیستم UConnect در مدل‌های فیات کرایسلر نیز می‌شود. این سیستم‌ها در بسیاری از خودروها با خرابی نمایشگر و بالا پایین کردن تصویر مانند یک تلویزیون سیاه و سفید قدیمی مواجه بود‌ه‌اند.

chrysler dodge uconnect 526x351 قابل اعتمادترین برندهای سال

«کانسومر ریپورتز» برخلاف مطالعاتی که در جاهای دیگر و به عنوان مثال در «جی دی پاور» انجام می‌شود، به دشواری استفاده و یادگیری یک سیستم، سختگیری چندانی نمی‌کند و به جای آن، بر روی خرابی قسمت‌ها و چیزهای تمرکز نشان می‌دهد که زمان زیادی از مالک را در نمایندگی به خود اختصاص خواهند داد.

consumer 2115 526x808 قابل اعتمادترین برندهای سال

کانسومر ریپورتز امسال برای اولین بار اطلاعات را تنها به صورت «دیجیتالی» از ۷۵۰ هزار خواننده مالک خودرو و تراک دریافت کرده و در همین حال، فرصت تجربه‌های شخصی کاربران را نیز فراهم کرده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی LC 500h جدید 2017

0 (0) کلاس خودروهای GT پرفورمنس سگمنتی نیست که در آن بتوان ترکیبی از پیشرانه‌ی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس