لکسوس RX به زودی در خیابان های ایران

0
(0)

اگر به خاطر داشته باشید یکی از سورپرایزهای ایرتویا در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران نسل جدید لِکسس RX با تریم 200t بود که اتفاقاً با استقبال بسیار خوبی هم مواجه گردید. اسفندماه 95 معرفی کامل این سامورایی پرآوازه را در پدال خواندید و گفتیم که طی چند ماه آینده (از آن تاریخ) به‌صورت رسمی وارد بازار کشور خواهد شد. حالا پس از گذشت نزدیک به سه ماه RX 200t مراحل اخذ مجوز را به‌طور کامل گذرانده و در سامانه ثبت سفارش به فهرست خودروهای مجاز برای واردات اضافه شده است؛ درنتیجه هم‌اکنون امکان ثبت سفارش برای ایرتویا فراهم می‌باشد.

69 لکسوس RX به زودی در خیابان های ایران

نسل دوم RX سال 2008 میلادی به‌عنوان یکی از نخستین محصولات لِکسس به ایران آمد و در مدت‌زمانی نه‌چندان طولانی جای خود را به نسل سوم با کد RX350 داد. این مدل با تکیه بر چهره عبوس و جذاب، مشخصات فنی قوی و امکانات ایمنی و رفاهی مطلوب فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و آن‌قدر محبوب شد که نگو و نپرس! نگارنده شخصاً در آن سال‌ها چند بار از مالکان شنیده‌ام که “RX هیچ مشکل یا ایرادی ندارد!”. همین کیفیت بالا در بخش‌های مختلف کار را به جایی رساند که هنوز هم که هنوز است مدل‌های دست دوم RX 350 با قیمت‌های نسبتاً بالایی خرید و فروش می‌شوند!

70 لکسوس RX به زودی در خیابان های ایران

پس از تصویب قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به کشور، RX نیز به علت بهره‌گیری از بلوک شش سیلندر V شکل 3456 سی‌سی رخت از این خاک بر بست و هرچه بیشتر شرایط را به نفع فرصت‌طلبان کره‌ای و چینی رقم زد. اما خوشبختانه با معرفی نسل جدید در سال 2015 و عرضه تریم 200t با پیشرانه 2 لیتری توربو توسط تویوتا، عملاً مشکل حضور RX در بازار ایران حل شد و امروز پس از حدود دو سال بار دیگر در فهرست خودروهای مجاز برای واردات قرار گرفته است.

72 لکسوس RX به زودی در خیابان های ایران

ازآنجاکه پیش‌تر اطلاعات کامل این خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم از آوردن جزئیات کامل پرهیز نموده و به ذکر چند مورد اساسی اکتفا می‌کنیم. لِکسس RX 200t از بلوک 1998 سی‌سی توربو با بیشینه قدرت 238 اسب بخار در 4800 تا 5600 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن‌متر در 1650 تا 4000 دور بر دقیقه سود می‌برد. این ارقام تماماً توسط جعبه‌دنده شش سرعته خودکار تیپ‌ترونیک به هر چهار چرخ می‌رسند تا ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت در کمتر از 10 ثانیه میسر گردد. وظیفه کنترل جثه 1890 الی 1995 کیلوگرمی خودرو نیز بر دوش سامانه تعلیق مک‌فِرسون (محور جلو) و جناغی دوبل (محور عقب)، ترمزهای دیسکی خنک شونده (هردو محور) و سامانه‌های کنترلی الکترونیکی نهاده شده است.

73 لکسوس RX به زودی در خیابان های ایران

در نمای بیرونی شاهد زبان طراحی جدیدی هستیم که جلوپنجره شش ضلعی غول‌پیکر، خطوط شکسته متعدد، حجم‌ پردازی اغراق‌آمیز و چراغ‌های بزرگ ستون‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. فضای اتاق هم با وجود سادگی کُلی، نسبت به نسل پیشین دستخوش تغییرات زیادی شده و انبوهی از امکانات استاندارد و سفارشی شامل 10 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، زانویی راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و عقب، پرده‌ای ردیف جلو و عقب)، هدآپ دیسپلی (HUD)، فرمان برقی (EPS) تلسکوپی، تهویه مطبوع دوگانه خودکار، تودوزی چرمی، سیستم صوتی ساخت لِوینسون (Levinson) با 15 بلندگو، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و … را در خود جای می‌دهد. از تجهیزات ایمنی موجود نیز (استاندارد و سفارشی) می‌توان به سامانه کنترل پایداری خودرو (VSC)، کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سامانه تشخیص نقاط کور، سامانه هشدار خروج از خط حرکت، نمایش پانورامیک خودرو همراه با چهار عدد دوربین، کروز کنترل هوشمند و ترمز پارک برقی اشاره کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی لکسوس CT200H مدل 2018

4 (4) چیزی که ما در اینجا با آن مواجهیم، یک آپدیت ملایم برای لکسوس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس